NIEUWSBRIEF KBO RAAMSDONK APRIL – MEI 2019

Beste leden,

We willen graag een handwerk tentoonstelling maken om te laten zien hoe handig onze leden zijn. Het is fijn om te kunnen handwerken maar het is ook mooi om dat aan anderen te laten zien. Het is de bedoeling dat alles op het gebied van handvaardigheid in aanmerking komt. We willen graag nieuwe dingen laten zien, maar ook dingen in het verleden gemaakt zijn toen we nog jong waren. Sommigen van ons hebben misschien nog handwerken van vroeger toen ze nog op school zaten.
De tentoonstelling is op vrijdag 12 april 2019 in de Ontmoeting vanaf 10.00 uur kunt u spullen inleveren en vanaf 13.30 uur mag iedereen komen kijken.
Ik hoop dat jullie veel spullen inleveren en dat er nog meer komen kijken. Iedereen is van harte welkom.

We gaan weer varen.

Een mooie vaartocht voor iedereen ook voor onze minder mobiele leden. We varen deze keer met de Zilvermeeuw vanuit Drimmelen.
We gaan op donderdag 23 mei 2019 met eigen vervoer naar Drimmelen. Om 10.15 uur gaan we aan boord en om 10.30 uur gaan we varen. We beginnen de dag met twee kopjes koffie met gebak. Om 12.00 uur wordt de lunch geserveerd en om 15.30 uur zij we weer terug in Drimmelen.
De drankjes zijn voor eigen rekening.
Wij bieden deze vaartocht aan voor € 30,00 per persoon.
Op geven bij Cor van Strien tel.: 0162-513424. Ook opgeven wie kan en wil rijden naar Drimmelen de kosten worden door ons aan de chauffeur vergoed.
Op geven vóór 25 april 2019.

Bingo.

Maandag 8 april 2019 is er een bingomiddag in de Ontmoeting.
Aanvang 13.30 uur. Kosten € 7,50 dit is voor de bingo inclusief koffie/thee.
Opgeven vóór 6 april 2019 bij Cor van Strien tel.: 0162-513424.

Schot in de Roos.

Op zaterdag 13 april 2019 gaan we met twee teams van de KBO de wisselbeker verdedigen bij Schot de Roos. Dit is een handboogverschieting van het Gilde Sint Bavo. Vorig jaar was één van ons team de winnaar, dus nu verdedigen die beker. Veel succes!
Langer Fit.
Op vrijdagmiddag 17 mei 2019 wordt door de gemeentelijk sportcoaches hier in Raamsdonk een Langer Fit markt georganiseerd. Door voldoende te bewegen en gezond te eten kunt u uw toekomst een stuk gemakkelijker maken. Test onder andere hoe fit u bent of doe mee aan een workshop van een lokale sportaanbieder. Of laat u adviseren over gezonde voeding. Noteer deze datum alvast in uw agenda. Meer informatie in weekblad “De Langstraat” en in onze volgende nieuwsbrief.

In herinnering Piet van Strien.

Op negentig jarige leeftijd stierf op 27 februari 2019 ons trouw KBO lid. Met interesse volgde hij het reilen en zeilen van onze KBO. Ontelbare keren was hij aanwezig bij vergaderingen en bijeenkomsten. Omdat zijn vrouw Cor heel wat jaren in het bestuur was en nog is was hij nog meer betrokken bij het KBO gebeuren.
Na een heel werkzaam leven op het loonbedrijf, dat hij en zijn broer in 1950 begonnen, kwam er meer tijd voor heel veel dingen, die zijn interesse hadden. Hoogtepunten waren het vieren van het zestig jarig bestaan van Loonbedrijf van Strien en het vieren van de gouden bruiloft in 2015. Toen inmiddels niet alleen met zijn kinderen, maar met vier kleinkinderen en hun relaties.
Sterven, afscheid moeten nemen is en blijft ingrijpend, maar als er dan volmondig gezegd kan worden, ik heb een mooi leven gehad, het is goed zo, dan is het gemis beter te aanvaarden. Dankbaar kunnen zijn voor alles wat hij gedaan heeft voor gezin, familie en vrienden is een groot goed.
Wij wensen zijn vrouw, kinderen en partners en zijn kleinkinderen met hun relaties, heel veel sterkte om samen het gemis te verwerken.