BBQ 2024

Wat ontstaan is als een activiteit in Corona tijd is een goed bezocht jaarlijks terugkerend evenement geworden.

Voor de barbecue op 11 juli hadden zich ruim 60 KBO-leden opgegeven. Waar de regen op woensdag met bakken uit de hemel kwam waren de weersomstandigheden op de geplande donderdag meer dan uitstekend te noemen. Je zult wel krijgen wat je verdient.

Een stralende zon scheen de hele dag op het terras van de Zeven Zusters. Het terras werd rond de klok van drie uur bevolkt met de KBO-leden die zich hadden opgegeven bij de organisator van de barbecue Tonny van Oorschot.

Er werd eerst bijgepraat en een drankje gedaan, de sfeer zat er al snel goed in. Rond de klok van half vijf werd de barbecue geopend. De mannen en vrouwen van de Zeven Zusters hadden alles tot in de puntjes voorbereid. Het buffet bood volop keuze uit diverse salades, brood, sauzen en uiteraard genoeg vlees. Tafel voor tafel kon iedereen aan het buffet zijn of haar keuze maken. Tussendoor werden de aanwezige gasten nog getrakteerd op een borrel van het gouden paar Han en Tonnie Smits die precies op dezelfde dag hun 50-jarige bruiloft vierden. Na een paar rondjes langs het buffet waren de magen goed gevuld en werd met een toetje in de vorm van een ijsje de barbecue afgesloten. Dat was echter nog geen reden om naar huis te gaan, want er werd daarna nog een paar uurtjes gezellig geborreld en nagepraat. De vereniging kan terugkijken op alweer een geslaagd evenement dat onze leden weer wat dichter heeft gebracht. Met dank aan Tonny van Oorschot en de Zeven Zusters voor de prima organisatie en verzorging.

De KBO-verenigingsbarbecue is een traditie geworden en maakt ook volgend jaar weer deel uit van het jaarlijks programma.