NIEUWSBRIEF NOVEMBER 2022

* Laatste nieuws van de bestuurstafel

De zomer is voorbij en we gaan het najaar in richting de winter.

Een mooie tijd om het verenigingsleven weer wat actiever op te pakken.

Nieuwe ruimte in de Ontmoeting

We gaan namelijk vanaf volgende week starten in een prachtige mooie nieuwe lichte ruimte, waar we nog meer mogelijkheden krijgen dan we nu hebben.

Speciale Open Middagen

Het bestuur wil graag alle leden in de gelegenheid stellen om de nieuwe ruimte te komen bekijken. Daarom zijn we alle woensdagmiddagen in november vanaf 13.30 open. Het bestuur zou het zeer op prijs stellen als zij u daar mogen begroeten. Het verplicht u tot niets.De koffie/thee of fris kosten een euro.

Verder is het bestuur van plan om een speciale middag te organiseren voor de nieuwe leden.

Dit gaat gebeuren op woensdag 9 november. Hiervoor krijgen de nieuwe leden persoonlijk een uitnodiging.

Vaste activiteiten

De vaste activiteiten gaan uiteraard gewoon door en wij zijn zeer verheugd dat alles weer op een plaats georganiseerd kan worden.

* Bingo

Op maandag 14 november vindt weer onze maandelijkse bingo plaats. Iedereen is hier van harte welkom.

* Ledenwerfactie

Door onze ledenwerfactie hebben we op dit moment al 12 nieuwe leden en gaan we dus gezellig verder om voor het eind van dit jaar de 200 leden te halen!

Als U mensen kent die lid willen worden van KBO-Raamsdonk kunt u dat doorgeven aan het bestuur.

We willen graag de doelgroep vanaf 60 jaar gaan benaderen en lid maken.

Kunnen ze mooi direct mee gaan doen deze winter.

Want een nieuwe ruimte vraagt om meer mensen die er gebruik van gaan maken.

Denk en doe vooral allemaal mee.

* Bezoek aan “Risk Factory” in Geertruidenberg.

Op woensdag 16 november 2022 organiseert KBO-Raamsdonk een bezoek aan de “Risk Factory” aan de Dongecentrale in Geertruidenberg. Het gebouw is een voormalige elektriciteitscentrale van de Provinciale Noord-Brabantse Elektriciteit Maatschappij dat later overging naar Essent. Door het educatieve centrum hier te huisvesten, heeft het cultuurhistorisch pand een duurzame herbestemming gekregen.

In de voormalige oude fabriekshal van de Dongecentrale heeft de veiligheidsdienst Midden-en West-Brabant een educatief centrum ingericht dat bedoeld is voor jongeren in groep 8 en 9, maar ook leerzaam is voor ouderen.

Omdat we een grote belangstelling verwachten voor deze dag en het bezoekersaantal niet groter kan zijn dan 24 personen per dagdeel hebben we besloten om ons bezoek in 2 dagdelen te verdelen.

De eerste sessie is van 10.00 tot 12.00 uur en de tweede sessie is van 12.30 tot 14.30 uur.

Het programma bestaat uit een ontvangst met koffie, thee en een traktatie.

Daarna volgt de inleiding in de vorm van een korte film waarna deze zal worden voorgezet met een rondleiding door de diverse scenario's.

Tijdens de rondleiding, die niet groter zal zijn dan 8 personen per groep, zijn er verschillende activiteiten te zien zoals: 1-1-2, brand, duurzaamheid, pesten, criminaliteit en veiligheid in het verkeer

De groepen worden bij deze rondleidingen begeleid door vrijwilligers van de “Risk Factory” die hiervoor speciaal zijn opgeleid.

U kunt zich uiterlijk aanmelden voor maandag 7 november bij Cor van Strien

* Onze Website is vernieuwd en uitgebreid

Omdat het altijd gemakkelijk is om tijdig over de juiste en complete informatie te beschikken heeft onze secretaris de KBO-Raamsdonk website bijgewerkt.

Het is de manier om onze leden snel en duidelijk op de hoogte te brengen van komende ontwikkelingen.

Voortaan kunt is alle informatie terug te vinden op onze website www.raamsdonk.nl

Daar kunt u ook de foto’s terugzien van het 60-jarig jubileum van KBO Raamsdonk.

Het wachtwoord is ..............

Zie ook voor meer informatie wekelijks:

De weekbladen het Slotje, de Langstraat en de kabelkrant van Slog-tv.

* Energietoeslag

Laat de energietoeslag niet liggen!

Je komt in aanmerking voor toeslag van 1300,00 € als je inkomen niet hoger is dan 120% van het sociaal minimum. Hierbij geldt dat de zorg- en huurtoeslagen niet meetellen als inkomen.

De toeslag is aan te vragen bij de gemeente. De aanvraag moet uiterlijk voor 1 november zijn ingediend.

Vindt u het lastig om een aanvraag te doen. Neem dan contact op met het bestuur, zij kunnen u doorverwijzen naar een KBO-vrijwilliger voor ondersteuning.

*  RABOBANK CLUBSUPPORT 2022

Onze trouwe trouwe volgers hebben voor ons het mooie totaalbedrag van 593,00 euro bijeen weten te brengen.  Hiervoor onze hartelijke dank.